حزب البنات يخطط لثورة وانقلاب! :)

للمواضيع الكوميدية أو الكتابات الفكاهية الساخرة, و التى لا تناسب أى من الأقسام الأدبية فى الأكاديمية, رجاء مراعاة قوانين هذا القسم جيدا قبل الكتابة فيه.

المشرف: تنهيدة

قوانين المنتدى
للمواضيع الكوميدية أو الكتابات الفكاهية الساخرة, و التى لا تناسب أى من الأقسام الأدبية فى الأكاديمية, مع الإلتزام بحدود لائقة فى المزاح بين الأعضاء, وعدم التجريح فى أى عضو فى الأكاديمية أو استخدام أسماء أى شخصيات عامة والتشهير بها.
الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات
Real Name: وليد توفيق
Favorite Quote: و تبقى الكلمات...
verification: ID verified and trusted writer

حزب البنات يخطط لثورة وانقلاب! :)

مشاركة بواسطة الأمير الحائر »

أعزائى أعضاء حزب الولاد فى الأكاديمية....حلوة المقدمة دى صورة أنا جمعتكم انهارده فى إجتماع مغلق وسرى لمناقشة أحداث الثورة التى بانت فى الأفق وظهرت لها بوادر من الجناح الإعلامى للمنظمة تنهيدة...صورة والإعلان عن انضمام عضوة جديدة للحزب تدعى ( هبة الله محمد ) والتى تحب بن لادن و تتميز بسجلها الأرهابى الملئ بالجرائم...( شراء السندوتشات من عم عبده البقال اللى جمب المدرسة بتاعتها أيام الأبتدائى...وكانت بتاكل طوفى وكاراتيه وساعات سامبا! تصوروا صورة والأن ازدادات خطورة الموقف مع تغيب عميلتنا وجاسوستنا لدى حزب البنات العضوة القيادية مريم والتى كانت تطلعنا أول بأول بكل ندالة على خطط حزب البنات صورة وازداد الأمر خطورة برصد تحركات للعدو نحو الإنقلاب وسمعت هتافات بجانب كافتريا حمودة بجوار كلية الإعلام تنادى بسقوط نظام الأحزاب تقودها العضوة الجديدة اللى لسه ما انضمتش لأى حزب لارا...صورة و احنا عايزين نعمل خطوات جادة للحفاظ على كراسينا ومناصبنا قد العشرة العشرين سنة اللى جايين بس تطبيقا للديموقراطية وعملا بمبدأ " التغيير حلو يا أبو أحمد " صورة احم احم وأنا بصفتى رئيس حزب الولاد بأعلن البدء عن تنفيذ خطة للقضاء على حزب البنات وعايزين السادة الأعضاء يقولوا رأيهم فى الطرق اللى لازم نتبعها للقضاء على حزب البنات وجلائهم التام عن الحكومة صورة
أهم حاجة فى الخطة السرية ثم السرية صورة مش عايزين أى حد من حزب البنات يشم خبر عن الموضوع ده ولا يعرف خططنا عشان الخطة تبقى مفاجأة صورة
معا نحو الثورة والتحرير صورة
ثمة أسماء و ألقاب تبقى..بقاء الأرض..بقاء السماء..و بقاء الكلمات...
ثمة أشياء تتعلق حياتها بأماكنها..بتوابيت مغلقة تخشى الإبتعاد عنها...
رغم أن الحياة..قد تكمن فى هذا البعد...

.....

...:: و تبقى الكلمات ::...

...... صفحتى فى الأكاديمية ......
الامير الصغير
أكاديمى فعال
أكاديمى فعال
Real Name: امير توفيق
Favorite Quote: @@@@مصر التى فى خاطرى وفى فمى ...احبها من كل روحى ودمى@@@@
مكان: مدينه الاحلام

Re: حزب البنات يخطط لثورة وانقلاب! :)

مشاركة بواسطة الامير الصغير »

انا من رأيى علشان نغلب حزب البنات ...اننا نكتب مواضيع اكتر من البنات ..
وكمان الخطه السريه ...جداً جداً...هى
ان احنى نحط 2 دفاع 5 خط وسط 4 هجوم ...ونوقف ابن مصر خط وسط واحمد الصياد حارس مرمى ..ربنا يستر ويعرف يصد ....صورة
وليد اخويا فى الهجوم وانا هطلع فى المدرجات واحدف على الفرقتين طوب صورة
اهم حاجه السريه يا اخونا صورة
معلش يا وليد نسيت اكتبها بالحبر السرى....علشان خطه جهنميه اوى....ولازم نكثف الهجوم....صورة...وانشاء الله انا اتوقع ان احنا نكسب ... 0/20 صورة...
بنحبك ياغزة
صورة
تنهيدة
مشرفة قسم أدب الأطفال
Real Name: نهاد نعمان
Favorite Quote: لوسرقت منا الأيام قلباً معطاء بسام لن نستسلم للآلام ...لن نستسلم للألام .....
مكان: بنت مصر

مشاركة بواسطة تنهيدة »

أنا جيت خلاص وعرفت كل حاجة واحب اقولك ياوليد اننا مش حنستسلمصورة وكل الا حزبك وانت بتعملة صدقنى نهاية الفشل لانك مش ادنا وبلاش تلعب فى منطقة غير منطقتك وتحاول تشككنا فى قائدة حزبنا مريم لاننا متأكدين من أخلاصها وأحب اعرفك أن الأيام الجاية عدد البنات حيزيد وحنقدر نواجههكم بكل الأسلحة المتاحة بمواضيع وكمان خطط زى خطط أمير وبلاش تقلب أمير علينا وأحب أعرفك كمان انى متأكدة أن العضوه الجديدة لارا معانا بدون نقاش وأنا وهبه حنعلن الحرب لحد ماتيجى مريم وهمسه صورةوخلى بالك على حزبك الفترة الجاية لانى عرفت ان فى ناس بتفكر فى تفجير جميع المناطق الموجودة فيها مواضعكم صورة
صورة
هبة الله محمد
مشرفة قسم أخبار الأدب
Favorite Quote: الجحيم هو الآخرين.

مشاركة بواسطة هبة الله محمد »

صورة
آخر تعديل بواسطة هبة الله محمد في 16 مارس 2009, 6:48 pm، تم التعديل مرة واحدة.
صورة
الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات

هههههههه حلو هتعلنو الحرب دى اهى مش لما توقعوا بروتوكول تعاون الأول وتوحدوا الجهات...اهى هبة ضربت الحزب ضربة قاضية ياتنهيدة واتبرت من حزب البنات بعد ماخوفناها وهددناها بكشف تاريخها لمخابز أمن الدولةصورة
لأ انا مش هأخد بالتعديل الأخير ده ياهبة...أنتى بتغشىىىىىىى وعايزة تقلبى وتبقى عميل مزودجصورة انتى منشقة زى مريم وبتشتغلى لحسابنا من أيام ثورة يوم الجمعة صورة وكانت بتقولنا معلومات خطيرة ياتنهيدة عن أماكن تواجد البنات وعن كمية الشيبسى والمولتو اللى فى حوزتهم وعن مخازن البلالين النووية صورة صورة
وبعدين مالها خطة أمير بتاعة الجوهرى..دى هتوصل حزبنا للدورى العام وكاس ميت غمر الدولى وهتنزلكوا أنتو دورى المظاليم صورة هأبقى أجبلكوا عيش وجبنة بريزدون صورة

.....

هبة الله محمد
مشرفة قسم أخبار الأدب
Favorite Quote: الجحيم هو الآخرين.

مشاركة بواسطة هبة الله محمد »

صورة
آخر تعديل بواسطة هبة الله محمد في 16 مارس 2009, 6:49 pm، تم التعديل مرة واحدة.
صورة
ابن مصر
أكاديمى نشيط
أكاديمى نشيط

مشاركة بواسطة ابن مصر »

يعلن القسم العسكرى لحركة الولاد بقيادة ابن مصر و بقيادة وليد لادن عن التصدى الى اى انقلاب من حركة ج.. اظتى حركة البنات و سوف يتم الرد بكل انواع الاسلحةصورة من مقالات و شعر و نثر و كمان هنقوم بهجوم بالمصاصات و اللبان علشان يبقى هجوم مركزصورة و سوف يستهدف الاعضاء النشطين بالحركة

العضو الاول و العقل المدبرتنهيدة و ذلك بالقاء النكت من العيار الصقيل عليها يارب تيجى فيها
العضو الثانى وهو هبة و سوف نتعامل معها بكل ما اوتينا من قوة للقضاء على الحركة تماما و نرفع علم الاستسلامصورة ...قظتى علم النصر صورة

مع تحيات رئيس الجناح السكرى ابن مصر... و ربنا يسطر
ابن مصر
على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء
أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء
بحبها وهي مالكة الأرض شرق وغرب
وبحبها وهي مرمية جريحة حرب
بحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء
واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء
----------------------------------------
يالا يا مصرى نشترى المنتج المصرى
--------------------------------

صورة
تنهيدة
مشرفة قسم أدب الأطفال
Real Name: نهاد نعمان
Favorite Quote: لوسرقت منا الأيام قلباً معطاء بسام لن نستسلم للآلام ...لن نستسلم للألام .....
مكان: بنت مصر

مشاركة بواسطة تنهيدة »

انتى كدة ياهبه بتخسرى عضويتك معانا ولو مرجعتيش فى قرارك فأنا حتضر أحسبك من الجبهة المعادية فالازم تنزلى تكذيب لكل ماقاله رئيس حزب الولد وليد لادن على راى محمد
يأما اذهبى لحزب الولاد وصدقينى حتخسرى
اما انت يارئيس الجناح العسكرى ياابن مصر فصدقنى انت بتلعب لعبة مش ادها وان كنت حتحارب بكل الأسلحة فصدقنى الرد حيكون قاسى جدا وانت أكيد حترفع علم الأستسلام واحنا الا حنرفع علم النصر صورةوانتظر اول رد قريبا جدااااااااااااااا
صورة
لارا
مشرفة قسم إهداء إلى
Real Name: سها محمد حسن
Favorite Quote: من الذكاء ان تكون غبيا بعض الوقت

مشاركة بواسطة لارا »

ايه الاحزاب الى اتعملت من ورايا دى . اظاهر انى اخر من يعلم.عموما اعلن انضمامى رسميا لحزب البنوتات . كما احذر الاولاد من الفتره القادمه لانها ستكون فتره عصيبه عليهم لان كل خططهم هتفشل.فيعلنوا استسلمهم من الاول كده احسن ليهم.صورة
girls is the best
cowards die many times before thier dies
الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات

100 100 يامحمد...لبان ومصاصة...ده احنا بقينا حزب دولسى أوى صورة امال هنسيب للبنات ايه بقى...كرانشى صورة وبعدين ايه الجناح السكرى ده؟ ده بينزل مع بطاقة التموين؟ صورة ماعلينا المهم ان احنا نكسب بقى لو حتى وزعنا سكر وزيت ودقيق على الأكاديمية صورة وربنا يستر على رأيك يامحمدصورة

بصى ياهبة عان نعرفك ان احنا بنقدر الجواسيس بتوعنا صورة ممكن نعينك وزيرة المالية فى الحكومة عشان تنهبى زى ما أنتى عايزة صورةوأختك اختيارلها أى وزارة أنتى عاوزاها...ولو عايزة تجيبى حد من قرايبك ولامعرفة يقضى الويد ايند كوزير فى أى وزارة كده مافيش مانع صورة ده فى الأحلام ياهبة صورةاحنا بقى مش عايزينك فى حزب الولاد وورينا بقى حزب البنات هيعمل ايه...وربنا يستر صورة
وبعدين ياتنهيدة وليد لادن ايه بس أنتى عايزة الأكاديمية تتنسف صورة خليها وليد صدام حسين عشان تبقى على قد إحتلال كام سنة بس من غير نسف أو ممكن نروح رحلة أسبوعين نصيف فى جوانتامواصورة
girls are the best
ايه ده صورة الإحتلال دخل الأكاديمية صورة بقى كده يالارا وأنا اللى كنت فاكرك من دول عدم الإنحياز طلعتى عميله من بلاد بره صورة طب ماشى بقى هنشوف مين اللى هيستسلم...وبعدين اللى ماتعرفهوش بقى ان احنا فى حزب الولاد ابتدينا نطور تجارب نووية وصنعنا أول قنبلة نووية كاملة من نوى البلح صورة يعنى لو كترتو كتير هنقلبها نووى عالكل صورة

.....

أضف رد جديد

العودة إلى ”ضحكة من القلب...“