حلم بسيط

المشرفون: Ghadat2009،نبضة...

oshen
أكاديمى فعال
أكاديمى فعال
Real Name: اوشين الخطيب
Favorite Quote: احلم معايا ببكره ولو مجاش احنا نجيبه بنفسنا

Re: حلم بسيط

مشاركة بواسطة oshen »

اخذت كل فتره احاول ان افتح الموضوع بشكل او باخر ولكنى وجده لايريد ان يتحدث مره اخرى فيه .
قررت فى البدايه احترام رغبته ولكن فضولى القاتل قرر عدم تركنا فى حالنا واخذت ارجع الى طرق الاحتيال مره اخره .
وكانت النهايه عندما اخبرنى مدى حبه الشديد لها وانه لم ولن يعشق انسانه اخرى مثلها لحظتها قررت البعد النهائى رغم اعجابى الشديد به ولكنى قررت احترام رغبته فى الاحتفاظ بذلك الحب داخله .
انتهت الاجازه بسلام وبدون اى خسائر وبدانا فصل دراسى جديد ومع اول يوم لى فى الكليه تذكرة اللحظه التى قابلت فيها محمد ولكن مع اختلاف بسيط انى لم اشعر لحظتها بنفس المشاعر التى شعرت بها من قبل .
والغريبه انى فى اخر اليوم اكتشفت انى مكنتش بحب محمد ولا حاجه لان اول ماعينى لمحت سامح زميلى فى الكليه ولكنه تخلف عنى بسنه فى الدراسه احمر وجهى بشكل غريب وبدوا صديقاتى فى الهزار معى على انى مازلت احبه ولن يسكن احد غيره قلبى .
ولحظتها تاكدت من انى مش بحب محمد ولا عمرى حبيته ولكنه كان مجرد اعجاب .
تخيلوا بعد كل ده طلعت مش بحب محمد وطلعت معجبه بيه
يارب النهايه تعجبكم
المجموعه القصصيه اعذرينى ومخاوف اخرى حاليا فى الاسواق داخل العدد ارض الظلال من تاليفى
oshen
أكاديمى فعال
أكاديمى فعال

مشاركة بواسطة oshen »

ايه ياجماعه مفيش حد علق ليه هى النهايه وحشه ولا ايه
المجموعه القصصيه اعذرينى ومخاوف اخرى حاليا فى الاسواق داخل العدد ارض الظلال من تاليفى
تنهيدة
مشرفة قسم أدب الأطفال
Real Name: نهاد نعمان
Favorite Quote: لوسرقت منا الأيام قلباً معطاء بسام لن نستسلم للآلام ...لن نستسلم للألام .....
verification: ID verified and trusted writer
مكان: بنت مصر

مشاركة بواسطة تنهيدة »

برحب بيكِ ياأوشين الأكاديمية نورت بوجودك طبعا انتِ مستغرية من ترحيبى المتأخر مع انك مشتركة معانا من أبريل لكن بجد أنا أكتشفت أنا قريت حلمك البسيط ومعلقتش عليه وكمان مرحبتش بيكى بس ملحوقة ياأوشين اهلا بيكى معانا وفى أكاديمتنا الا بتحضن كل كلمة صادقة وكل حلم مهما كنت بساطته .... م11
جميل اسلويك البسيط فى سرد أحداث القصة فمن يقرأها يشعر انها حدثت بالفعل فأنا أحسيست انى أقرأ القصة من المذاكرات الشخصية للبطلة ......
وجميل هو ان نحول احسايس حدثت لنا أو لغيرنا الى كلمات تفيد من يقرأها فقصتك تتناول مرحلة تمر فى حياة كل الشباب الحيرة هل احب ام لا , والهروب من الحب القديم لحب اخر أحسايس متناقضة تكشف لنا الأيام مدى تناقضها وما يبقى منها فى القلب فهو أصدق ماشعرنا به ..ولكن رغم حيرتنا مع هذه الأحاسيس والمشاعر ولكنها هى أكثر مايجمل حياتنا فى هذه المرحلة فتبقى ذكريات جميلة محبب الرجوع اليه وتذكرها ... dream11
أشكرك كثيرا ياأوشين أنكِ شاركتينا فى حلمك البسيط وانا متأكدة أن صدق أحساسك سيجعلكِ تكتبى أجمل الأعمال
وأتمنى من قلبى أن تستفيدى من هذا المكان الرائع :)
برحب بيكِ مرة تانية وفى أنتظار ماهو جديد لكِ وأنا قرأت من بين التعليقات عن وجود كتب وحاجات :? بنتمنى نستمتع معاك بكل مايكتبه قلمك أتمنى لكِ كل التوفيق فى كل أعمالك .... flower1 :)
صورة
dr asmaa
أكاديمى نشيط
أكاديمى نشيط
Real Name: أسماء مصطفى
Favorite Quote: اللهم أسترنا فوق الأرض وتحت الأرض ويوم العرض عليك
مكان: الإسكندرية
اتصال:

مشاركة بواسطة dr asmaa »

قصة جميلة وبسيطة ومؤثرة flower1

كان نفسى تنتهى نهاية سعيدة

ولكن ليس كل ما يتمناه المرء يدركه

حزنت من أجلها كحزنى لأحدى صديقاتى :lol:

تحياتى لك ولقصصك المؤثرة
هبة الله محمد
مشرفة قسم أخبار الأدب
Favorite Quote: الجحيم هو الآخرين.

مشاركة بواسطة هبة الله محمد »

جميلة قوي يا دعاء..أنا ليه متابعتاهاش من الأول..

لسه واخده بالي منها دلوقتي..
أسلوبك فيها جميل قوي..

ميرسي على العمل الجميل يا دعاء والنهاية جميلة فعلا..بس ليه قلبتي الكلام عامي في الآخر..
صورة
oshen
أكاديمى فعال
أكاديمى فعال

مشاركة بواسطة oshen »

السلام عليكم
انا كنت نسيت الموضوع والله فيكم الخير
انا سعيده ان الموضوع عجبك ياهبه وان شاء الله قريب هتشوفى اعمال تانى انا حاليا شغاله فى حاجه كده على قدى
تنهيده انا سعيده ان الموضوع عجبك ومعلش المره اللى فاتت اكيد كنت مشغوله عشان كده مش قدرتى تكتبى تعليق
oshen
أكاديمى فعال
أكاديمى فعال

مشاركة بواسطة oshen »

دكتور اسماء انا سعيده ان القصه اعجبتك وانا كمان زعلت كانها واحده من صحباتى
أضف رد جديد

العودة إلى ”قصص فصحى“