خلف ذلك الباب...

المشرفون: Ghadat2009،نبضة...

الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات
Real Name: وليد توفيق
Favorite Quote: و تبقى الكلمات...
verification: ID verified and trusted writer

Re: خلف ذلك الباب...

مشاركة بواسطة الأمير الحائر »

حلوة ليك قصص يترد عليها دى.. صورة
بس ايه موضوع زعيم ده؟ صورة أنا يمكن تلاقينى أكتر المشاركين ومنتشر فى الأكاديمية...بس ده حبا فى الكتابة..مش كفكرة زعامة.. و مش فى المسابقة خالص لأنى بكتب هنا عشان الكتابة... ومع إحترامى لوجهة نظرك على موضوع الشفافية وكده..أنا مايهمنيش خالص لأنى بره المسابقة من الأساس...صورة
viewtopic.php?f=25&t=99" onclick="window.open(this.href);return false;
ممكن تزورى الموضوع ده عشان تفهمى الموضوع أكتر ياهالة...أما بالنسبة لأى تفاصيل عن المسابقة فممكن تبعتى للإدارة لأنى أنا عضو عادى زيك ياهالة وهنا بس عشان أكتب وأقرا..ومش ضهر ولاحاجة... صورة
ثمة أسماء و ألقاب تبقى..بقاء الأرض..بقاء السماء..و بقاء الكلمات...
ثمة أشياء تتعلق حياتها بأماكنها..بتوابيت مغلقة تخشى الإبتعاد عنها...
رغم أن الحياة..قد تكمن فى هذا البعد...

.....

...:: و تبقى الكلمات ::...

...... صفحتى فى الأكاديمية ......
hala
أكاديمى نشيط
أكاديمى نشيط
Real Name: هاله صبحى

مشاركة بواسطة hala »

يا مييييييت خسار ....
كنت فاكرة ان انا الوحيدة المش عارفة حاجة..
لاقيتك يا عبد المعين زيك زيى ....
Ghadat2009
مشرفة قسم الكتابة
Real Name: غادة يسري
Favorite Quote: كن جميلا ..... ترى الوجود جميلا :)
مكان: مصر الجميلة

مشاركة بواسطة Ghadat2009 »

أسلوب جميل ومشوق جدا كأنك متخصص في قصص الرعب ..صورة
لكن اسمح لي أن أضم صوتي لصوتك حول أفضلية قصص الخيال العلمي و باضيف عليها القصص البوليسية فيهم اعمال للعقل و المنطق .. لكن الرعب للرعب بيبقى فيه احتمالات فهم خاطيء لهدف الكاتب أو معتقداته .
رغم كل ده استمتعت بالقصة جدا و اعتقدت ان البواب له يد في قتل المسكين ده وانها مفاجأة القصة !
صورة

.
.
.
[highlight=#ffff40]*** لــزيارة صــفـــحـــتــي *** [/highlight]
الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات

ghadat2009 كتب:أسلوب جميل ومشوق جدا كأنك متخصص في قصص الرعب ..صورة
لكن اسمح لي أن أضم صوتي لصوتك حول أفضلية قصص الخيال العلمي و باضيف عليها القصص البوليسية فيهم اعمال للعقل و المنطق .. لكن الرعب للرعب بيبقى فيه احتمالات فهم خاطيء لهدف الكاتب أو معتقداته .
رغم كل ده استمتعت بالقصة جدا و اعتقدت ان البواب له يد في قتل المسكين ده وانها مفاجأة القصة !

بشكرك جدا ياغادة وسعيد بإعجابك بالقصة..وأنا بس الفكرة جتلى كده من غير إعداد مسبق إنها تكون فى قالب رعب ولا حاجة..وماكنش قصدى أخوف هالة كمان صورة
فعلا الرعب للرعب ساعات لو ماطرحش كاتبه أى فكرة فى قالب الرعب ده هتبقى مجرد كتابة تجارية...حد بيحب يقرا النوع ده...اكتبله النوع ده! ودى غلطة بيرتكبها ناس كتير فى حق الأدب والكلمة...
وبالنسبة لفكرة النهاية فانا فعلا حبيت أعملها معلقة مع تفكيرى فى الأول فى القالب البوليسى ده وتكملتها كقصة من جزأين ويظهر فى الجزء التانى مين الجانى وكده بس يمكن أنا حبيت أنهى القصة دى مؤقتا فى القالب ده ولما أفكر أكتب كتابات بوليسية بعد كده ممكن أستخدم الفكرة..مين عارف..بصراحة كون الواحد فى مجتمع أدبى خالص زى هنا ده خلانى أكتب حاجات عمرى ما كنت أتخيل إنى أكتبها...عشان كنت دايما عضو مثلا فى موقع عادى بس فيه قسم أدبى وحيد - ومنبوذ فى العادة - واللى بيدخلوه جايز مابيقروش العمل أصلا ويقولوا شكرا مجاملة وخلاص...بس فعمرى ما اتحمست أكتب أكتر...لكن هنا بجد ابتديت أكتب بحرية جدا وأسمع أراء تفيدنى وأجرب كتابات أكتر وأقرا أعمال أفضل وأتعلم...عشان كده ممكن أستعير كلمتك وأقول إنه حلم بيتحقق فعلا...صورة

.....

لوسفير
أكاديمى نشيط
أكاديمى نشيط
Favorite Quote: لا حياة بدون يأس ولا يأس بدون حياة (وعجبى)

مشاركة بواسطة لوسفير »

رائع .......ان اسلوبك فى كتابه الاحداث جيده جدا اتمنى الاستمرار منك فى مثل هذة المواضيع ...الان عرفت الموقع الذى تشغله الاكاديميه...وسط المواقع الادبيه من خلال الاعضاء المميزين بفكرهم زاخلاقهم...واتمنى ان نكون عائله واحده هكذا دانما
الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات

لوسفير كتب:رائع .......ان اسلوبك فى كتابه الاحداث جيده جدا اتمنى الاستمرار منك فى مثل هذة المواضيع ...الان عرفت الموقع الذى تشغله الاكاديميه...وسط المواقع الادبيه من خلال الاعضاء المميزين بفكرهم زاخلاقهم...واتمنى ان نكون عائله واحده هكذا دانما
بشكرك جدا يا لوسفير على رأيك فى كتابتى...وسعيد جدا بأنك عرفت و حبيت الأكاديمية وعيلتها زينا...وأنا معاك بأتمنى تفضل العائلة المميزة دى واحدة من غير حقد ولا كدب ولا نفاق...وبالتوفيق ليك معانا فى الأكاديمية صورة

.....

أضف رد جديد

العودة إلى ”قصص فصحى“