لو يبقى الحلم حقيقة

فى هذا القسم يمكنك كتابة الخواطر والتعبير عن نفسك ومشاعرك باللغة العامية.

المشرفون: تنهيدة،سندريلا

تنهيدة
مشرفة قسم أدب الأطفال
Real Name: نهاد نعمان
Favorite Quote: لوسرقت منا الأيام قلباً معطاء بسام لن نستسلم للآلام ...لن نستسلم للألام .....
verification: ID verified and trusted writer
مكان: بنت مصر

Re: لو يبقى الحلم حقيقة

مشاركة بواسطة تنهيدة »

Ezz كتب:عجيبه البلد دي مهما عملت فينا برضه بنحبها

طبعا ياعز مفيش حد فى مصر كلها مش بيحب مصر ولو فى حد بيعمل فينا حاجة يبقى الا عايشينا فيها وبيفسدوها ...بس فى النهاية كلنا حنقول زى كاتب مميز معانا (مصر أنا بحبك بجد وحبك دا غريب مش زى أى حد..وكل ماأقول أسمك يامصر أحس بنشوه واخدانى معرفش فين... )
بشكرك ياعز على مروركصورة
صورة
تنهيدة
مشرفة قسم أدب الأطفال
Real Name: نهاد نعمان
Favorite Quote: لوسرقت منا الأيام قلباً معطاء بسام لن نستسلم للآلام ...لن نستسلم للألام .....
verification: ID verified and trusted writer
مكان: بنت مصر

Re: لو يبقى الحلم حقيقة

مشاركة بواسطة تنهيدة »

ghadat2009 كتب:حلوة أوي أوي بجد يا نهاد صورة

كلام خارج من القلب بصدق و بإحساس عالي كده أكيد لازم يوصل لكل القلوب بكل سهولة صورة

جميلة الدفعة اننا نقوم من النوم و نحطم أي سور ... و حسيت إنك بتتكلمي عن اللي في قلوبنا كلنا لما اتكلمتي عن سجادة الصلاة اللي بتتصنع في بلد غير بلدنا ! و حتى القلم اللي بتكتبي بيه ابداعاتك الرقيقة ...مش مكتوب عليه " صنع في مصر "!

و فعلا الحضارة اللي نعرفها عن بلدنا ... بنسمع عنها و نتفرج عليها ... زي ما تكون ذكريات ! و محتاجين زي ما قلتي نبني نقى لحضارة جديدة نفتخر بيها و تصمد قدام كل شيء مستورد ..... منتجات أو قيم و عادات !

المسابقة الشهر ده بتتكلم عن صورة ... و الصورة اللي انتي رسمتيها لحلمنا المصري جميلة جدا ..... بيتهيألي لو هتدخلي بيها المسابقة أو بعمل شبيه بيها ... فحزب الأولاد هيقدم استقالة مبكرة صورة لأنه طبيعي مع كل الأحاسيس الصادقة و القلم المتمكن ده إنك ترفعي رايتنا صورة

تمنياتي لكِ بكل توفيق و تفوّق دائما بإذن الله
صورةصورةصورةصورةصورة

كلامك بجد هو الجميل ياغادة حقيقى مرورك رائع وأنا بستمتع جدا بتواجدك فى كل الأعمال وبستفيد جدا من كل تعليقاتك ...
انا سعيدة جدااا بتحليلك الرائع للخاطرة ووصولك لأحساسه الا كتبته بيه فكل كلمة كتبته فى هذه الخاطرة كتبته بقلبى وكل أحساسى وأتمنى لو حلمى الا دايما بحلمه يتحقق وتكون مصر عظيمة بجيل الألفية التالتة زى مكانت دايما عظيمة بأجيال من 7000سنه ...
أكيد ياصديقتى الغالية حفكر فى كلامك عن المسابقة ...وطبعا أنا متأكده أن الحزب المعادى حيقدم أستقالة صورة...دا احنا معانا أجمد عضوات الأكاديمية ..الرائعة غادة ...صورة
بتمنالك كل التوفيق ...وان يديم الله عليكِ أحساسك الرائعصورةصورة
صورة
أضف رد جديد

العودة إلى ”خواطر عامية“