للنقاش والضحك

للمواضيع الكوميدية أو الكتابات الفكاهية الساخرة, و التى لا تناسب أى من الأقسام الأدبية فى الأكاديمية, رجاء مراعاة قوانين هذا القسم جيدا قبل الكتابة فيه.

المشرف: تنهيدة

قوانين المنتدى
للمواضيع الكوميدية أو الكتابات الفكاهية الساخرة, و التى لا تناسب أى من الأقسام الأدبية فى الأكاديمية, مع الإلتزام بحدود لائقة فى المزاح بين الأعضاء, وعدم التجريح فى أى عضو فى الأكاديمية أو استخدام أسماء أى شخصيات عامة والتشهير بها.
أضف رد جديد
المهاجر
مشرف قسم المقالات و النقد الفنى
Real Name: أحمد جمال الدين أحمد
Favorite Quote: دائما إفعل ما تحب ان يراك الناس عليه
دائماً لا تفعل ما يحب الناس ان يروك عليه
verification: ID verified and trusted writer
مكان: مصر
اتصال:

للنقاش والضحك

مشاركة بواسطة المهاجر »

الموضوع طبعا للضحك ومعروف لانه فى قسم شوية ضحك لانى لاحظت شوية الحرب الدائرة قولت اخفف منها شوية يالله بقى نيجى للموضوع صورة

الموضوع بيقول كل واحد يدخل يقول رايه فى اكثر اعضاء الاكاديمية خفة دم سواء فى ردوده تعليقاته مواضيعه حاجات ساخرة بيقولها ونشوف العضو اللى هيجيله اكتر ترشيحات نديله جايزة حلوة هتكون مفاجأة ايه رايكم بس كل واحد هيدخل يقول اسم ويذكرله شوية حاجات ضحكته منه ماشى

وان شاء الله المكسب لحزب الولاد الله اكبر ولله الحمد صورةصورةصورةصورة
الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات
Real Name: وليد توفيق
Favorite Quote: و تبقى الكلمات...

Re: للنقاش والضحك

مشاركة بواسطة الأمير الحائر »

فكرة جامدة يا أحمد...يعنى شوف حتى كل الفكار الهايلة طالعة من حزبنا احنا حتى فى وسط الإمتحانات والبنات نايمين صورة
اقول أكتر أعضاء الأكاديمية بتضحكنى تعلقاته وبتفاجئنى كمان ساعات هو أنت يا أحمد صورة فاكر " يلا بينا يلا نلعب فى التراب " صورة
يعنى ساعات بتبقى ردودك صادمة ومش متوقعة فمن كتر الصدمة بقعد أضحك صورة
يلا سلام وأنا واثق بردوا إن احنا اللى هنكسب فى دى لأن البنات جالهم عقود عمل فى جوانتاموا صورة
ثمة أسماء و ألقاب تبقى..بقاء الأرض..بقاء السماء..و بقاء الكلمات...
ثمة أشياء تتعلق حياتها بأماكنها..بتوابيت مغلقة تخشى الإبتعاد عنها...
رغم أن الحياة..قد تكمن فى هذا البعد...

.....

...:: و تبقى الكلمات ::...

...... صفحتى فى الأكاديمية ......
تنهيدة
مشرفة قسم أدب الأطفال
Real Name: نهاد نعمان
Favorite Quote: لوسرقت منا الأيام قلباً معطاء بسام لن نستسلم للآلام ...لن نستسلم للألام .....
مكان: بنت مصر

مشاركة بواسطة تنهيدة »

ياسلام ياسلام على الأفكار أنت طبعا ياأحمد متخيل انى حكون صادقة معاك بس لا طبعا يعنى متنتظرش منى أقولك أنك ألطف الموجودين ولانك دايما ردودك كله بهجه وبتدى للموضوع شكل أحلى لما ترد عليه ولا حاجة من ديه خاااااااااالص ولا أنت طبعا ياوليد مش ممكن أقول انك ردودك برغم أنه دايما منصفة لكن سعات بتكون مليانة بخفة الدم والكلمات رغم أنها مضحكة لكن بتدى معنى ..كل ده أنا مش ممكن طبعا أقولة ...لان انتو ولا دمكم خفيف ولا حاجة ده بالعكسصورة
أنا بالنسبالى طبعا أخف دم فى الأكاديمية هى قلب حزين ( مريم )وأنشاء الله حترجع وحتملىء بخفة دمها الأكاديمية ....صورة
بايخة أوى ياوليد موضوع الجاوانتاموا ده
صورة
المهاجر
اتصال:

مشاركة بواسطة المهاجر »

هههههههههههههههههه ربنا يكرمك يا وليد اصيل طول عمرك انما انتى يا تنهيدة هتفضلى طول عمرك متحيزة لحزب البنات ولكن هيهههههات هيههههات لا تراجع ولا استسلام
احنا هنكسب وانتوا هتاكلوا لبان هييييييييييييييييييييييييييه
بالنسبة ليا انا بقى اكتر حد كنت بتسنى تعليقاته همسة ومريم بيدوسوا فى التعليقات ما بيخافوش من حاجة
تنهيدة
مشرفة قسم أدب الأطفال
Real Name: نهاد نعمان
Favorite Quote: لوسرقت منا الأيام قلباً معطاء بسام لن نستسلم للآلام ...لن نستسلم للألام .....
مكان: بنت مصر

مشاركة بواسطة تنهيدة »

أنت طبعا كده بتحسسنى بالذنب لم تختار بنات حزبى ياأحمد لكن انا مش حاسة بالذنب ولا حاجة وحخوض المعركة لنهاية ...بس ده مايمنعش فعلا انك أخف دم فى الأكاديمية وفعلا زى مقال وليد ردودك دايما مش متوقعة وأنا أكتر شىء فاكره طبعا موضوع حاجة تنهيدة بجد كان بيضحكنى ...بس كل كلامى ده خارج التصويتصورة
صورة
المهاجر
اتصال:

مشاركة بواسطة المهاجر »

تنهيدة كتب:أنت طبعا كده بتحسسنى بالذنب لم تختار بنات حزبى ياأحمد لكن انا مش حاسة بالذنب ولا حاجة وحخوض المعركة لنهاية ...بس ده مايمنعش فعلا انك أخف دم فى الأكاديمية وفعلا زى مقال وليد ردودك دايما مش متوقعة وأنا أكتر شىء فاكره طبعا موضوع حاجة تنهيدة بجد كان بيضحكنى ...بس كل كلامى ده خارج التصويتصورة

لاحول ولا قوة الا بالله تصويت هو مين مات عشان اصوت معاك

لا بجد ربنا يخليك هو الواحد بس بيحاول يكون خفيف على الناس بس عشان ما تزهقش منه اصلك عارفة انا اول مرة فى حياتى اشترك فى حاجة ادبية زى كدا وكان كل ما حد من اصحابى يسمع حاجة من اللى بكتبها يتريق ودا كان بيخلينى ابطل اكتب حاجة ولكن لما جيت هنا حبيت اتوه الناس عن كتاباتى بحبة خفة عشان ما يقفشوش من كتاباتى بسرعة وانا مش متحيذ ولا حاجة بس بجد انا مش هنسى رد لهمسة فى مرة بس للاسف مش فاكرة بس هحاول اجيبه بجد عبجبنى فيها
أضف رد جديد

العودة إلى ”ضحكة من القلب...“