شوية نكت عجب

للمواضيع الكوميدية أو الكتابات الفكاهية الساخرة, و التى لا تناسب أى من الأقسام الأدبية فى الأكاديمية, رجاء مراعاة قوانين هذا القسم جيدا قبل الكتابة فيه.

المشرف: تنهيدة

قوانين المنتدى
للمواضيع الكوميدية أو الكتابات الفكاهية الساخرة, و التى لا تناسب أى من الأقسام الأدبية فى الأكاديمية, مع الإلتزام بحدود لائقة فى المزاح بين الأعضاء, وعدم التجريح فى أى عضو فى الأكاديمية أو استخدام أسماء أى شخصيات عامة والتشهير بها.
أضف رد جديد
ابن مصر
أكاديمى نشيط
أكاديمى نشيط

شوية نكت عجب

مشاركة بواسطة ابن مصر »

شوية ضحك شوية فرفشة تيقى الحياة اخر نعنشة وانا عندي شوية نكت بس ايهصورةمن الاخرصورة 1-مرة 8 صعايدة كانوا مسافرين القاهرة يزوروا واحد صاحبهم فراحو الموقف واختارو عربية بيجو وقالوا للسواق احنا عاوزين نسافر القاهرة ... قاللهم بس انتوا 8 والبيجو 7 راكب قالوله مش مشكلة احنا هاننقى الجامد اللى فينا ونربطه فى البيجو وهو ياخدها جرى مع العربية المهم السواق وافق وراحوا رابطين محمدين فى البيجو السواق ماشى على 40 ومحمدين شغال جرى ولا بيتأثر راح السواق مزود ل 60 ومحمدين برضه شغال راح مزود لـ 80 لقى محمدين عادى جدا راح مزود لـ 100 ومحمدين برضه مش حاسس راح السواق بايعها بقى ومزود على 140 ومقفل العداد لقى محمدين بينهج جامد وعمال يبربش بعينيه قوى راح ضاحك قوى وقاللهم صاحبكم باين عليه جاب جاز خلاص قالوله لا ياعم ده بيبربش يعنى بيقلب لك نور عشان تعديه ههههههه 2-استاذ بيسأل طالب ايه هو اسرع حيوان في العالم الطالب: الفيل الاستاذ:الفيل ياغبي ياحمار ياأهبل انت اسمك ايه يالا قاله تامر قاله ابوك بيشتغل ايه قاله وكيل نيابه الاستاذ قاله والله يابني هو ممكن يبقى الفيل بس لو شد حيله شويه 3-مرة واحد صعيدى وواحد امريكى وواحد فرنسى كانوا عاملين مسابقة على مين يجيب اكبر قط من الغابة دخل الامريكى جاب قط كبير شوية دخل الفرنسى جاب قط اكبر دخل الصعيدى قعد يوم يومين شهر شهرين دخلوا يدوروا عليه لاقوه ماسك فيل و بيقولو هتنونن يعنى هتنون يارب تكون النكت عجيتكواصورةوالا .....بلاش اكيد عجبتكواصورة وفى النهاية السلام ختام
ابن مصر
على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء
أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء
بحبها وهي مالكة الأرض شرق وغرب
وبحبها وهي مرمية جريحة حرب
بحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء
واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء
----------------------------------------
يالا يا مصرى نشترى المنتج المصرى
--------------------------------

صورة
الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات
Real Name: وليد توفيق
Favorite Quote: و تبقى الكلمات...
verification: ID verified and trusted writer

Re: شوية نكت عجب

مشاركة بواسطة الأمير الحائر »

الساعة ستة بتوقيت أى حتة صورة وأنا فى الوقت ده بالذات بكون فصلت وعايز أنام وبالذات انهارده عشان بقالى ساعتين بكتب فى قصة..بس عجبتنى فى الأخر مش خسارة فيها الساعتين صورة طالبة نكت بقى دلوقتى فى التهييس ده..كلهم حلوين بس عاجبتى أول واحدة وأخر واحدة بالذات...وعجبو أمير أخويا كمان مع انه مش فهم حاجة منهم صورة
مية مية يامتر انت ليك السبق انك أول واحد تكتب فى قسم التهييس عقبالى لما أهيس وأكتب موضوع...بس دلوقتى أنا هأنااااااام...تصبحى على خير يامصر صورة
تصبح على خير يامتر...بص لو اتصلتش بيا فى بحر أسبوع وقالولك لسه نايم ماتقلقش صورةسلااااااام وابقى اقرى القصة سبب التهييس ده كله وقولى ايه رأيك صورة
ثمة أسماء و ألقاب تبقى..بقاء الأرض..بقاء السماء..و بقاء الكلمات...
ثمة أشياء تتعلق حياتها بأماكنها..بتوابيت مغلقة تخشى الإبتعاد عنها...
رغم أن الحياة..قد تكمن فى هذا البعد...

.....

...:: و تبقى الكلمات ::...

...... صفحتى فى الأكاديمية ......
المهاجر
مشرف قسم المقالات و النقد الفنى
Real Name: أحمد جمال الدين أحمد
Favorite Quote: دائما إفعل ما تحب ان يراك الناس عليه
دائماً لا تفعل ما يحب الناس ان يروك عليه
مكان: مصر
اتصال:

مشاركة بواسطة المهاجر »

والله يا بيه هى تمشى الفيل بس لو جت النملة تبقى احسن ولا ايه رأى سعادتك رائعة يا امير وسلملى على الامير التانى
وانت عامل ايه دلوقت
الأمير الحائر
مشرف قسم الروايات
Real Name: وليد توفيق
Favorite Quote: و تبقى الكلمات...

مشاركة بواسطة الأمير الحائر »

هههههه أنت هيست ياأحمد الساعة لسه ماجاتش ستةصورة مش انا اللى كاتب النكت lawyer هو اللى كاتبها انا بس كنت بضحك عليها صورة
على فكرة انت مش ملاحظ انك أول مرة تخش الركن اللى تحت المغضوب عليه من كل الناس ده صورة كل الناس عاجبها فوق فى الأكاديمية ماحدش بيبص تحت يمكن تحت الجو برد ولاحاجة صورة هههههه
انت اللى عامل ايه دلوقت..الساعة عشرة ونص بتوقيت كازينو الفروتيكانا صورةوقت التهييس لسه ماجاشصورة
ثمة أسماء و ألقاب تبقى..بقاء الأرض..بقاء السماء..و بقاء الكلمات...
ثمة أشياء تتعلق حياتها بأماكنها..بتوابيت مغلقة تخشى الإبتعاد عنها...
رغم أن الحياة..قد تكمن فى هذا البعد...

.....

...:: و تبقى الكلمات ::...

...... صفحتى فى الأكاديمية ......
أضف رد جديد

العودة إلى ”ضحكة من القلب...“