تقولوا إيه ل جيهان و سيف في اول ايام حياتهم ؟

لإهداء كلمات لعضو فى الأكاديمية وكذلك لمواضيع التهنئة بأعياد ميلاد الأعضاء أوالمناسبات.

المشرفون: تنهيدة،لارا

سندريلا
مشرفة قسم الخواطر
Real Name: جيهان راضي
Favorite Quote: المرأة عاشت ألوف السنين مثل مرآة تعكس صورة للرجل أكبر و أجمل من الحقيقة !
verification: ID verified and trusted writer
مكان: my own world
اتصال:

تقولوا إيه ل جيهان و سيف في اول ايام حياتهم ؟

مشاركة بواسطة سندريلا »

بما أنني أعتبر نفسي واحدة منكم و أنكم عائلتي و بيتي الثاني إن لم يكن الأول .. فيسعدني إبلاغكم خبرا سعيدا ..

منذ إسبوعين أنجبت اختي الكبيرة بنت و بالطبع اختاروا لها إسما لا أحبه بالرغم من أنني التي رشحته لكن غلاسة يعني ..:lol: قلت لهم يسموها كدة ... طبعا الاسم هو جيهان ......... و طبعا هما مش يقدروا يرفضوا

و اليوم زوجة أخي الأصغر أنجبت ولدا اسمه سيف الدين ... فإذا حدث انفجار سكاني بالطبع تعرفون من السبب ؟

و لذلك قررت ابلاغكم و اريد من كل عضو في الاكاديمية اهداء كلمات الى جيجي و سيف الدين حبيبي في اول ايام حياتهم و كمان جيبت لكم الصور بس في الحقيقة هما احلى و الله ........

صورة جيجي الاول بعدها صورة سيف ..........:)

و عقبال عندكم
المرفقات
gigi.jpg (12.85 KiB) تمت المشاهدة 5010 مرات
seif.jpg (12.93 KiB) تمت المشاهدة 5010 مرات
آخر تعديل بواسطة سندريلا في 03 أغسطس 2009, 9:22 pm، تم التعديل مرتين في المجمل.
المهاجر
مشرف قسم المقالات و النقد الفنى
Real Name: أحمد جمال الدين أحمد
Favorite Quote: دائما إفعل ما تحب ان يراك الناس عليه
دائماً لا تفعل ما يحب الناس ان يروك عليه
مكان: مصر
اتصال:

Re: تقولوا إيه ل جيهان و سيف في اول ايام حياتهم ؟

مشاركة بواسطة المهاجر »

احب اقولهم بارك الله فيكم وجعلكم الذرية الصالحة واعز الله بكم الاسلام واهله

بس
سندريلا
مشرفة قسم الخواطر
Favorite Quote: المرأة عاشت ألوف السنين مثل مرآة تعكس صورة للرجل أكبر و أجمل من الحقيقة !
اتصال:

مشاركة بواسطة سندريلا »

ليالى الشتاء المظلم كتب:احب اقولهم بارك الله فيكم وجعلكم الذرية الصالحة واعز الله بكم الاسلام واهله

بس

متشكرة جدا ليك يا احمد .. و انت برضه تعتبر عمهم و خالهم بما انك اخويا ..

و عقبالك يا رب و عقبال اختك الشيماء .......

بشكرك مرة تانية كمان على اجمل دعوة .... :)
الزهراء
مشرفة قسم النقد الفنى و المقالات
Real Name: سليمة مشري
Favorite Quote: الشكوى انحناء و أنا نبض عروقي الكبرياء ...
فالشكوى لغير الله مذلة
مكان: بلد الأحرار

مشاركة بواسطة الزهراء »

مـــســاء الخـــير يا جــيـهــان

أهي بقت اتنين جيهان مش واحدة ، يا رب تطلعي لخالتو يا جيهان عشان هي زي القمر

أحب أهنئ عائلتكم بالمولودين الجديدين و يا رب يديم الأفراح و ان شاء الله يقر عين أهاليهم بهم

سيف يا ريت تبقى راجل و صاحب كلمة و تقدر المسؤوليةok11

جيهان ان شاء الله بنت مؤدبة و مهذبة و ست بيت محترمة:lol: عشان نفرح بيكٍ ز1

بجد بقى بتمنى إنهم يكونوا ذرية صالحة و يحققوا أحلامهم و أحلام أهاليهم فيهم و يكملوا دراسة و يطلعولك يا جيهان في حبهم للكتابة و يبدعوا و ....

و حاجات كتير أوي أكتفي بدة و هما فعلا حلوين يا جيهان و زي القمر flower1 flower1
جوا العين و ساكنة القلب
نحبك يا بلادي
......................
صورة
تنهيدة
مشرفة قسم أدب الأطفال
Real Name: نهاد نعمان
Favorite Quote: لوسرقت منا الأيام قلباً معطاء بسام لن نستسلم للآلام ...لن نستسلم للألام .....
مكان: بنت مصر

مشاركة بواسطة تنهيدة »

الله ياجيجى مفاجأة حلو أوى بجد يعنى مش بقيت جيجى بس بئه كمان سيف بس أنا زعلانة لان كدا جيجى الصغيرة أكبر من سيف كنا عايزين نجوزهم لبعض بس ممكن برضة دا يدوب فرق أسبوعين نتكلم فى الموضوع ده بعدين لما يكبروا شوية ... ;)
بس بجد صورهم ماشاء الله جميلة بجد ملايكة... انا بموت فى صور الأطفال وهم لسه مفتحوش عنيهم ولا شافوا نور الدنيا وايديهم بيكونوا ضمنها بخوف كدا بيكون شكلهم فى منتهى الروعة ...
انا أقول للبنوتتنا الجميلة جيجى أنها لازم من وهى صغيرة تحلم بدنيا جميلة عشان يكبر الحلم معاه وتقدر تكون إنسانة مؤثرة فى المجتمع ...وأقولها كمان إن الدنيا جميلة لو حاولنا نفتش على جمالها ... وبجد انت نورتى الدنيا ياجيجى .. ويارب تكون أيامك كلها سعادة baby11

أما سيف العسل .. بجد باين عليه انه هيكون راجل له كلمة بيبان برضة من اللفة لان البنت باين عليه الرقة من وهى برضة فى اللفة .. لكن سيف باين عليه الشخصية الجامدة وأنا فى أول أيامة فى الدنيا بقولة شرفت الدنيا كله ياسيف واسمك جميل سيف الدين ويارب فعلا تكون السيف للدين وتقدر تحقق شئ عظيم يرفع راية دينا زى ماكانت دايما ... baby11

أما أنت ياجيجى ياكبيرة بجد أنت عسولة جدا لانك شاركتينا فرحتك باأطفالكم الجديدة والرائع فعلا هو أحساسك بالأنتماء للأكاديمية واننا بيت واحدة ومتأكد ان الا يفرحك يفرحنا وبجد هو ده سر نجاح أكاديمتنا ...
الف مبروك ياجيجى على أطفالكم الجمال وربنا يباركلكم فيهما ودايما يكون بيتكم مليان بالفرح بس فين حاجات السبوع ...على فكرة انا بعتبر الموضوع هديه مخصوص عشانى لانى بجد كان نفسى أشوف صورة جيجى الصغيرة بس الهدية كانت اجمل وأجمل بصورة سيف كمان
بشكرك ياجيجى على الموضوع الجميل ده وعقبال ما نشوف صور أطفالك بس وقتها تسمى حد فيهم نهاد سواء ولد أو بنت نهاد ينفع ولد وبنت مليش دعوى :lol:

ودى شوية هدايا كدا عشان سيف وجيجى baby11 baby11
صورة
صورة
محمد محمود
مشرف قسم الأشعار
Real Name: محمد محمود حسن
Favorite Quote: إلهــــي لا تعذبني فإني
مقر ٌ بالذي قد كان مني
مكان: الإسكندرية
اتصال:

مشاركة بواسطة محمد محمود »

ألف مبروك لهم يا جيهان
اللهم بارك في أعمارهما واجعلهما نصرة لدينك وسندا وعزة لوالديهما واجعلهما خير خلف لخير سلف
وأخرج من ذريتهما من يواصل نصرة دينك إلى يوم القيامة
تواضع تكن كالبدر لاح لناظر ٍ على صفحات الماء وهو رفيع ُ
ولا تك كالدخان يعلو بنفســه إلى طبقات الجو وهو وضيـــع ُ

صورة

صفحتي الشخصية
سندريلا
مشرفة قسم الخواطر
اتصال:

مشاركة بواسطة سندريلا »

الزهراء كتب:مـــســاء الخـــير يا جــيـهــان

أهي بقت اتنين جيهان مش واحدة ، يا رب تطلعي لخالتو يا جيهان عشان هي زي القمر

أحب أهنئ عائلتكم بالمولودين الجديدين و يا رب يديم الأفراح و ان شاء الله يقر عين أهاليهم بهم

سيف يا ريت تبقى راجل و صاحب كلمة و تقدر المسؤوليةok11

جيهان ان شاء الله بنت مؤدبة و مهذبة و ست بيت محترمة:lol: عشان نفرح بيكٍ ز1

بجد بقى بتمنى إنهم يكونوا ذرية صالحة و يحققوا أحلامهم و أحلام أهاليهم فيهم و يكملوا دراسة و يطلعولك يا جيهان في حبهم للكتابة و يبدعوا و ....

و حاجات كتير أوي أكتفي بدة و هما فعلا حلوين يا جيهان و زي القمر flower1 flower1

ميرسي يا سلمى يا حبيبة قلبي ......
إيه الكلام الرقيق ده ؟ و شكرا إنك تقولي اني زي القمر ... و الله كتير عليا ...
و يا سلام على احلى دعوة انت قلتيها .... دعوات جميلة جدا ... طالعة من قلبك ...
و هما و الله في الحقيقة زي القمر الولا سيف عيونه زرقا يعني بصي البنات حتيجي تخطبه في المستقبل بإذن الله ....... :lol:

شكرا يا سلمى على الكلام الرقيق الجميل ده .. و عقبالك لما نفرح بيك و عقبالك لما تجيبي لنا اطفال زي القمر ان شاء الله ... :) flower1
سندريلا
مشرفة قسم الخواطر
اتصال:

مشاركة بواسطة سندريلا »

تنهيدة كتب:الله ياجيجى مفاجأة حلو أوى بجد يعنى مش بقيت جيجى بس بئه كمان سيف بس أنا زعلانة لان كدا جيجى الصغيرة أكبر من سيف كنا عايزين نجوزهم لبعض بس ممكن برضة دا يدوب فرق أسبوعين نتكلم فى الموضوع ده بعدين لما يكبروا شوية ... ;)
بس بجد صورهم ماشاء الله جميلة بجد ملايكة... انا بموت فى صور الأطفال وهم لسه مفتحوش عنيهم ولا شافوا نور الدنيا وايديهم بيكونوا ضمنها بخوف كدا بيكون شكلهم فى منتهى الروعة ...
انا أقول للبنوتتنا الجميلة جيجى أنها لازم من وهى صغيرة تحلم بدنيا جميلة عشان يكبر الحلم معاه وتقدر تكون إنسانة مؤثرة فى المجتمع ...وأقولها كمان إن الدنيا جميلة لو حاولنا نفتش على جمالها ... وبجد انت نورتى الدنيا ياجيجى .. ويارب تكون أيامك كلها سعادة baby11

أما سيف العسل .. بجد باين عليه انه هيكون راجل له كلمة بيبان برضة من اللفة لان البنت باين عليه الرقة من وهى برضة فى اللفة .. لكن سيف باين عليه الشخصية الجامدة وأنا فى أول أيامة فى الدنيا بقولة شرفت الدنيا كله ياسيف واسمك جميل سيف الدين ويارب فعلا تكون السيف للدين وتقدر تحقق شئ عظيم يرفع راية دينا زى ماكانت دايما ... baby11

أما أنت ياجيجى ياكبيرة بجد أنت عسولة جدا لانك شاركتينا فرحتك باأطفالكم الجديدة والرائع فعلا هو أحساسك بالأنتماء للأكاديمية واننا بيت واحدة ومتأكد ان الا يفرحك يفرحنا وبجد هو ده سر نجاح أكاديمتنا ...
الف مبروك ياجيجى على أطفالكم الجمال وربنا يباركلكم فيهما ودايما يكون بيتكم مليان بالفرح بس فين حاجات السبوع ...على فكرة انا بعتبر الموضوع هديه مخصوص عشانى لانى بجد كان نفسى أشوف صورة جيجى الصغيرة بس الهدية كانت اجمل وأجمل بصورة سيف كمان
بشكرك ياجيجى على الموضوع الجميل ده وعقبال ما نشوف صور أطفالك بس وقتها تسمى حد فيهم نهاد سواء ولد أو بنت نهاد ينفع ولد وبنت مليش دعوى :lol:

ودى شوية هدايا كدا عشان سيف وجيجى baby11 baby11
صورة

ازيك يا نهودتي وحشتيني خالص .. :)

ميرسي يا قمري على الكلام الحلو ده .... و انا برضه كنت عايزة سيف ييجي قبل جيجي عشان ينفع نجوزوهم لبعض لكن للاسف يلا مش مشكلة الفرق ايام بس ...

بالنسبة لحاجة السبوع حاضر من عيني حجيب و حفرق حاجة ساقعة على كل الاعضاء و الادارة كمان ... بس حجيب يا اما بي كولا يا اما فيروز عشان مش مقاطعة و الباقي حجيبله شربات و لا خروب ...

و ميرسي على الهدايا الجميلة يا نهودتي و يلا خليتك تشوفي سيف و جيجي مع بعض مش جيجي بس ..... و عقبالك يا رب لما افرح بيك و اشيل اطفالك .... و انا لو حصل _ الف بعد الشر عليا _ و اتجوزت و جبت اطفال حسمي نهاد .. بس كدة من عيني .....
و لو انك طماعة مش كفاية سميت البطلة على اسمك لا كمان عايزة الاطفال:lol: .. ماشي يا قمر ...

و بشكرك كمان على كلامك الحلو اللي قلتيه عليا كسفتوني و الله انتي و سلمى من كتر ما كلامكم جميل و فرحني .... :oops:

و عقبالك يا نهاد و ربنا يجعل ايامك في الدنيا اسعد ايام ان شاء الله ..... :D
سندريلا
مشرفة قسم الخواطر
اتصال:

مشاركة بواسطة سندريلا »

محمد محمود كتب:ألف مبروك لهم يا جيهان
اللهم بارك في أعمارهما واجعلهما نصرة لدينك وسندا وعزة لوالديهما واجعلهما خير خلف لخير سلف
وأخرج من ذريتهما من يواصل نصرة دينك إلى يوم القيامة

الله يبارك في حضرتك يا رب ..

متشكرة جدا على الدعوات الجميلة دي .. و بجد كلكم ابدعتوا في كلامكم ... و فرحتوني اكتر لاني حسيت اني ليا بيت تاني و عائلة اخرى اكتر من الاول .. :D

و ربنا يسعد حضرتك يا رب ..... و جزاك الله كل خير على الكلمات الجميلة دي ... flower1 :)
donnabella
مشرفة قسم الأشعار
Real Name: نورا مجدي
Favorite Quote: إذا لم يكن من الموت بد .. فمن العجز أن تموت جبانا

مشاركة بواسطة donnabella »

ما شاء الله .. ألف مبروووووك
إيه الحلاوه دي... جم نوروا الدنيا
يا رب تكبروا و تبقوا سند لأهلكوا

جيهان الصغيرة بكرة لما تكبري مش هتبقي كبرتي لوحدك ماما كمان بتكبر معاكي خليكي دايما معاها ، ساعديها و أوعي تزعليها ، حبي الناس و ساعديهم و خلي ربنا دايما في قلبك و قدام عنيكي سنة نبيه (صلي الله عليه و سلم) و اضحكي دايما للدنيا
سيف بابا و ماما أكتر ناس بيحبوك في الدنيا ، حبهم و أرعاهم ، خليك قوي دايما في الحق و صلب قدام كل صعب .. لو غلطت إعتذر لكن خلي بالك - متغلطش كتير عشان متعتذرش كتير ، خليك حنين علي كل الناس خصوصا أهلك و إخواتك .. إجتهد في حياتك المتفوق دايما بيلاقي جزاؤه من التقدير عند الناس و عند ربنا سبحانه و تعالي

ربنا يبارك في عمركوا و يوسع رزقكوا
أنا عندي فكرة يا جيجي .... إطبعي الكلام ده كلوا و احتفظي بيه و إبقي اديهلهم لما يكبروا إن شاء الله :)
ومـا مــِن كاتبٍ إلا سيبلى ....... ويُبقي الدهر مــا كتبت يـداهُ
فلا تكتُب بخطِك غير شيءٍ ....... يسُــرك في القيامةٍ أن تـراهُ
أضف رد جديد

العودة إلى ”إهداء إلى...“